Vietnam – 11. 3. Ha Long Bay

Dnes poprvé ráno zvonil budík. A to už v sedm hodin. Spěšně jsme si vypravili na snídani přes ulici do vedlejšího hotelu. Je zajímavé, jak zde funguje ekonomika. Prostě dva hotely se domluví a jeden připravuje snídani jak pro své hosty, tak pro hosty „konkurence“.

Po snídani vyrážíme k budově Opery, kde nás má vyzvednout autobus, který nás odveze na výlet do zátoky Ha Long, která je známá skálami trčícími z moře. Při čekání na odjezd jsme trochu napnutí, protože ač jsme zájezd vybrali a objednali včera v sedm hodin večer a ještě za poloviční cenu, tak vlastně jsme ho ještě ani nezaplatili. Již několikrát jsme si ověřili, že ve Vietnamu se hodně věcí dohodne pouze přes WhatsApp. V kanceláři si jen vyměníme telefonní čísla a jsme v kontaktu, večer napíšeme OK a je dohodnuto. Následně přijde zpráva s číslem na našeho průvodce a čas, kdy a kde máme být. Ráno čekáme na místě s povícero skupinami a netušíme, která je ta naše. Ale opět stačí na WA napsat zprávu a přijde odpověď: „Nebojte, víme, jak vás máme vyzvednout.“ Pro jistotu posíláme naši fotku. A opravdu, za 2 minuty přijede bus, vyskakuje průvodce, ukazuje seznam s našimi jmény a žádné drama se nekoná.

Průvodce je Kimi a je to velmi zábavný chlapík, přesto profesionál. Velmi vtipně vysvětlí, co nás dnes bude čekat, a co chvíli výklad nebo společenské povídání vylepší nějakým vtipem. Hned od začátku je v autobusu plném asiatů z Vietnamu, Korei, Indonésie, Malajsie, Japonska a dvou Čechů velmi dobrá nálada. Zároveň je je velmi fajn si uvědomit, že nás Kimi všechny hlídá, přepočítává, staví se, aby byl vidět a dává přesné pokyny, dodržuje čas atd. Prostě průvodce na jedničku.

Naše první zastávka na dnešním výletě byla v Muzeu perel, kde nám bylo vysvětleno jak vznikají perly, jaké jsou druhy… a samozřejmě jsme si mohli i nějaké koupit. Obchod jsem sice neudělal, ale zajímavé to bylo.

Pak již následovala plavba výletní lodí. Během této plavby jsme stihli oběd, prohlídku systému jeskyní, výlet na malých člunech či kajaku okolo skal, výstup na vyhlídku a při zpáteční plavbě i párty při západu slunce.

Zní to určitě dobře a já musím říci, že se mi to líbilo. Někdo by možná byl zklamaný, protože očekával tu Instagramovou nádheru. Nic než moře, skály a romantika. Skutečnost je úplně jiná. Jedná se o místo s obrovským turistickým ruchem. Výstup na vyhlídku jsem v půlce vzdal, protože jsem si vzpomněl, jak vypadá výstup na Sněžku za hezkého prázdninového dne. Zátoka je plná lodí, malých, středně velkých, velkých i obrovských. Večer jsem jich na jedné fotce napočítal 40 a když se člověk podíval k jakékoliv další skále – ostrovu (celkem jich zde má být 1969), tak zjistil, že u většiny z nich kotví nějaká další výletní loď.

Ale ještě jednou musím i za Janu zopakovat, nám se výlet líbil a jsme spokojeni.